Aan de bladzijden gekluisterd

Fijnzinnig5490 11 december 2020
Als je Tessa Afshar een beetje kent, dan weet je dat ze als geen ander in staat is om in haar romans de Bijbel tot leven te wekken en bijbelse personen neer te zetten als mensen van vlees en bloed, die ook weleens een steek laten vallen en niet perfect zijn. Dat doet ze in ‘Dochter van Rome’ ook. Misschien zelfs nóg beter dan anders. Want dit meeslepende verhaal vol romantiek, intrige, spanning en geweldige humor (ik zat regelmatig te grinniken) leeft, en boeit als gevolg daarvan mateloos. En – extra pluspunt – het geeft een inkijkje in de begintijd van het christendom en de vroege kerk, wat niet alleen interessant is, maar ook leerzaam. Dat ik van begin tot eind aan de bladzijden gekluisterd zat en voor honderd procent genoot, snap je dus vast wel. En ik durf er heel wat om te verwedden dat dat jou ook gebeurt, als je in ‘Dochter van Rome’ duikt. Want dat effect heeft deze roman gewoon. En dus: lezen!

Meer recensies van Fijnzinnig5490