Romantiek, humor en mooie levenslessen

Fijnzinnig5490 15 november 2020
Deze roman voert je mee naar hartje New York, waar het The Fifth Avenue Story Society-genootschap elke week samenkomt in een oude bibliotheek. Hoewel je er natuurlijk niet bij bent als lezer, voelt dat wel zo door Hauck vlotte en beeldende vertelstijl. Het is alsof je tussen de anderen zit en meeluistert naar de verhalen die ze delen. En wat er afwisselend door Lexa, Jett, Chuck, Ed en Coral wordt verteld, bevatte mooie lessen over het leven, die niet alleen de andere leden, maar ook jezelf aan het denken zetten. Maar het verhaal bevat meer dan alleen mooie lessen, want het is, zoals je van Rachel Hauck kunt verwachten, ook gewoon heerlijk romantisch en er zit de nodige humor in. Zelf miste ik wel een beetje de historische verhaallijn (ik houd van die combi: vroeger en nu) en vijf perspectieven vraagt erom dat je goed je aandacht erbij houdt. Maar dat neemt niet weg dat het een fijn boek is om mee op de bank te kruipen en Lexa, Chuck, Ed, Corel en Jett te vergezellen tijdens hun The Fifth Avenue Story Society-avondjes in de oude bibliotheek, hartje New York.

Meer recensies van Fijnzinnig5490