Dé must-read van dit moment

Fijnzinnig5490 11 december 2020
In ‘Een tijd om nooit te vergeten’ van Jennifer Robson duik je in een wereld van duchesse, zijde, satijn, borduurgaren en meer van dat, want het verhaal van Ann, Miriam en Heather draait om één van de mooiste jurken uit de geschiedenis: de trouwjapon van koningin Elizabeth. De verhalen van de drie vrouwen wisselen elkaar af en vormen een onweerstaanbaar geheel, want als je eenmaal in deze roman begonnen bent, is er geen wegleggen meer aan. Dat gold in elk geval voor mij. Ik vond hem zó mooi. Natuurlijk vooral vanwege het verhaal an sich, dat een kijkje biedt in een vrij onbekende wereld die me mateloos boeide. Maar ook de meeslepende vertelstijl van de auteur vind ik een pluspunt en het feit dat alle ingrediënten van een goede roman – romantiek, diepgang, wat hartzeer, hoop, mysterie – aanwezig zijn. Eigenlijk is ‘Een tijd om nooit te vergeten’ het beste van Rachel Haucks romantische romans en Melanie Dobsons historische romans ineen. Oftewel: een must-read.

Meer recensies van Fijnzinnig5490