Te mooi om niet te lezen

Fijnzinnig5490 11 juni 2020
Ik kijk er ieder jaar naar uit: de nieuwe roman van Charles Martin. En ditmaal dus ‘Waar de wereld in de oceaan valt’. De hoofdrol is weggelegd voor Murphy Shepherd, een man die voor de buitenwereld priester annex kluizenaar is, en in werkelijkheid meisjes en vrouwen probeert te redden uit de mensenhandel. Met zo’n onderwerp kun je een heftig verhaal verwachten en dat is het ook. Martin opent je ogen voor een gruwelijke wereld waarin geen plaats is voor genade en liefde. Toch is het niet deprimerend; integendeel, deze moderne hervertelling van de gelijkenis van het verloren schaap zit vol lichtpuntjes en liefde, en is gewoon weer ontzettend mooi. Of misschien moet ik het anders zeggen: te mooi om niet te lezen!

Meer recensies van Fijnzinnig5490