Ongelooflijk verhaal over een vrouw met ongekend veel moed, doorzettingsvermogen en kracht

Fijnzinnig5490 25 augustus 2020
Soms lees je van die verhalen waarvan je voortdurend denkt: dit kan niet waar zijn. Dat had ik bij ‘Bij mij ben je veilig’, het verhaal van de Poolse Stefania Podgorska, die tijdens de Tweede Wereldoorlog, onder het waakzame oog van de nazi’s, dertien joden op zolder verborgen hield. En dat terwijl ze nog geen twintig was, ook nog voor haar zusje moest zorgen en de onderduikers bepaald niet de gemakkelijkste waren. Maar hoe ongelooflijk ook, in dit geval is het wel degelijk waar. Want op wat kleine dingetjes na is alles in deze roman echt gebeurd. En dat maakt dit een onvoorstelbare geschiedenis over een vrouw met ongekend veel moed, doorzettingsvermogen en kracht. Ik ben blij dat Sharon Cameron besloot dit verhaal op te tekenen, want het is het zó waard om verteld te worden en om te lezen. Stefania Podgorska is een vrouw om nooit te vergeten en dat geldt ook voor dat wat ze je impliciet leert: dat elk leven het waard is om gered te worden, ook al kost het je iets… of heel veel. Aanrader!

Meer recensies van Fijnzinnig5490