Onvergetelijke ervaring

Fijnzinnig5490 17 oktober 2020
Misschien was ik een jaar of drie toen mijn moeder me voor het eerst het bijbelverhaal over Daniël vertelde en sindsdien heb ik het nog vaak gehoord en ook zelf gelezen. Daardoor zou je denken dat deze bijbels-historische roman over Daniël (en zijn vrouw Abigaïl) voor mij niet zo verrassend zou zijn, maar niets is minder waar, zo bleek. Al ken je de geschiedenis van de bijbelse Daniël heel goed, deze roman laat je zijn verhaal op een heel nieuwe manier beleven. Het is alsof je bij alles wat er gebeurt – denk aan de drie vrienden die in de hete oven gestopt worden tot aan Daniël die in de leeuwenkuil wordt geworpen – op de eerste rij zit en het voor je ogen ziet gebeuren. Dat is echt de kracht van deze auteur. Ze wekt een eeuwenoud verhaal tot leven, waardoor je het bijbelboek Daniël beter leert kennen en gaat begrijpen, en nieuwe dingen ontdekt. En daardoor word je ook aan het denken gezet over je eigen geloof. Ik zou zeggen: waag je aan de reis terug in de tijd, naar het Babylonië van zes eeuwen voor Christus. Je zult niet worden teleurgesteld. Het is onvergetelijke ervaring!

Meer recensies van Fijnzinnig5490