geen wauw-gevoel

Filip C. 24 april 2024
Voor de Boekenreizigers Leesclub lazen we het boek Bloedwraak. Bloedwraak werd geschreven door Marcella Kleine en neemt ons mee naar het verhaal van Natalia. Ze woont al een tijdje in Italië en komt terecht in een samenloop van omstandigheden. Net wanneer haar relatie met Lorenzo dreigt te verwateren krijgt ze het bericht dat haar zusje Tara zich van het leven beroofd heeft. De gelegenheid voor Natalia om terug te keren naar Nederland en te proberen de relatie met haar moeder enigszins glad te strijken. Dat laatste wordt echter moeilijk omdat Natalia meer en meer overtuigd geraakt dat de dood van haar zusje geen zelfmoord is. Welke duistere geheimen haalt ze boven en wat is de rol van haar moeder in deze vreemde situatie?
Bloedwraak mag je zien als een zoektocht in heden en verleden. Beetje bij beetje wordt de geschiedenis van Natalia, haar moeder en haar kleine zusje uitgespit. Waarom is de verhouding met haar moeder zo fout gelopen? Heeft ze haar kleine zusje in de steek gelaten of spelen er andere zaken? Voor mij mocht het tempo van het verhaal hoger liggen. Marcella Kleine neemt ons mee doorheen de jaren. Het verhaal sleept eerst wat aan, de auteur neemt de tijd om het verhaal tot een zekere spanning te ontwikkelen. Maar dan gaan alle remmen los en kom je als lezer in een carrousel van spanning en emoties terecht. Ok, sommige zaken lijken echt wel vergezocht, maar ze zijn daarom niet minder waardevol voor het verhaal. Misschien had een beetje meer realisme het verhaal beter gemaakt. Het vraagt echter veel inspanning van de lezer. Het echte leesplezier kwam bij mij niet echt, ik bleef teveel op mijn honger zitten, zonder dat ik echt kan duiden waarom het gevoel niet kwam. Mijn waardering blijft dus beperkt tot een sobere drie sterren.

Meer recensies van Filip C.