Een mooi debuut, maar overladen door alter ego’s.

Filip C. 05 augustus 2022
Samen alleen van Nico Torrenga is een door ingebeelde personages overladen boek. Het verhaal op zich heeft wel iets, maar de auteur heeft teveel zijn best willen doen en dus het geheel iets te ingewikkeld gemaakt om het als vlotte lectuur te kunnen verwerken.
We maken kennis met Rick die na het overlijden van Helena een briefomslag ontdekt met foto’s over zijn verleden. Hierdoor start hij een zoektocht naar zijn verleden. Blijkbaar is hij Etienne Blanchard en heeft hij een broer Roché. De zoektocht brengt hem in Noord-Frankrijk en daar vindt hij heel snel herkenningspunten, hij heeft namelijk al een tijdje dromen over de bewuste plaatsen.
Ondertussen is Roché ook een zoektocht gestart naar de broer waarvan iedereen dacht dat hij overleden was.
Tot daar ben ik mee, maar dan komen er allerlei alter ego’s van Rick in het verhaal en ben ik het overzicht enigszins kwijtgeraakt. Gelukkig bleven de gebeurtenissen wel spannend en gaf dat aanleiding om verder te lezen. Dus de grote verhaallijn is me bijgebleven, maar welk alter ego voor welke gebeurtenis verantwoordelijk is, was voor mij niet duidelijk.

Meer recensies van Filip C.