Het begin is veelbelovend

Gerard Hilbrants 03 april 2020
'Beeldend geschreven roman over de kracht van liefde in het sprookjesachtige Teheran van de jaren vijftig. Wanneer Roya op een dag een andere jonge klant ziet, Bahman, is het liefde op het eerste gezicht.' Samen hadden ze afgesproken op een plein. 'In de chaos komt Bahman niet opdragen. .... Wekenlang zoekt Roya hem, maar het maf niet baten. Tot bijna veertig jaar later .......' Zie hier een deel van de beschrijving van de inhoud van het boek, op de achterflap. Wat voor boek heb ik hier in handen? Een veredelde uitgave van een Boeketreeks?
Nee, het begin is veelbelovend en stelt gerust: Het is meer dan een boek uit de Boeketreeks, heel veel meer. In de eerste hoofdstuken wordt een geweldige beschrijving gegeven van de ontmoeting tussen Roya en Bahman. Sfeervol, je proeft direct hoe men in het Oosten omgaat met een eerste ontmoeting tussen een jongen en een meisje.
Het boek is opgedeeld in kleine hoofdstukjes en zo geschreven dat je aan het einde van elk hoofdstuk eigenlijk verder wilt.

Dan komt de Coronacrisis en heeft lezen even geen prioriteit.
Toch vond ik dat ik even een eerste reactie moest plaatsten, vandaar.

Wordt vervolgd.

Meer recensies van Gerard Hilbrants