Oorlogsboek als geen ander

Gerard Veldhuijs 31 januari 2020
Het boek start in december ’44 wanneer Obersturmbannführer Otto Skorzeny de leiding krijgt over een uiterst geheime operatie. Het plan is Duitse soldaten, welke verkleed zijn als Amerikanen, te laten infiltreren achter de vijandelijke linies. Hij hoopt op deze slinkse wijze verwarring bij de geallieerden te veroorzaken.
Paracommando Günther Schmidhuber heeft echter een speciale opdracht gekregen. Een opdracht waarbij hij Generaal Eisenhower, dé belangrijkste persoon van de geallieerden, dient uit te schakelen. Lukt het Günther om Eisenhower te bereiken en zijn opdracht tot uitvoering te brengen?

Michiel Janzen neemt de lezer mee op een spannende en avontuurlijke reis door geallieerd gebied. Waarbij duidelijk naar voren komt dat hij degelijk onderzoek heeft gepleegd naar het verloop van de oorlog in dit gebied. Feiten zijn hierdoor afgewisseld met fictie. Hetgeen er voor zorgt dat het niet alleen een spannend en beeldend geschreven verhaal is maar ook zeker wat leerzame aspecten in zich heeft.

Het boek is geschreven vanuit meerdere perspectieven wat er voor zorgt dat er voldoende vaart in het verhaal aanwezig is en het tot de laatste bladzijde toe boeiend is. Ook de menselijke kant van de personages is aan bod gekomen, heel bijzonder voor een oorlogsboek. Ik heb er van genoten!

Meer recensies van Gerard Veldhuijs