Onvoldaan gevoel

Gerard Veldhuijs 22 december 2020
Mijn eerste kennismaking met het werk van Chris McGeorges is eigenlijk al snel een teleurstelling geworden.

Het boek gaat over levenslang gedetineerde Cara Lockhart. Zij is sinds kort overgeplaatst naar een hypermoderne gevangenis. Een gevangenis waar alles geregistreerd wordt. Wanneer dan ook melding wordt gemaakt dat het celmaatje van Cara niet meer in leven is en de celdeur constant gesloten is, wordt Cara al direct als enige verdachte beschouwd. Wordt Cara er wederom in geluisd? Zij zit momenteel al vast voor een moord die ze zweert niet te hebben gepleegd. Kan haar dit tweemaal overkomen?
De lezer verwacht een sterk verhaal waarbij het complot achter de moorden langzaam naar voren komt. Wanneer dan ook de ware toedracht achter de moorden duidelijk wordt, ben ik als lezer jammer genoeg niet blij verrast maar echt teleurgesteld in het verhaal, het geheel is té onwerkelijk.

Er is weinig spanning in het boek te bemerken en de aanprijzingen op de kaft van het boeken deden dit wel beloven, heel jammer want wellicht was hierdoor de verwachting ook erg hoog.
Ook miste ik meer informatie over de rechtszaak welke er toe leidde dat Cara tot levenslang veroordeeld werd, ik kon de haat die anderen voor voelde dan ook niet goed begrijpen.

Wel ben ik nieuwsgierig naar het eerder geschreven boek Tik Tak, deze zal ik ook zeker nog gaan lezen en wellicht houd ik hier wel een voldaan gevoel aan over.

Meer recensies van Gerard Veldhuijs