Thriller met een passend vleugje humor

Ondanks dat dit mijn eerste kennismaking was met het werk van Hugo Luijten en de personage Stef Cools, greep dit boek mij direct.
Wanneer de eigenzinnige commissaris Stef Cools en zijn team een lichaam onderzoeken welke gevonden is op een verlaten fabrieksterrein in Antwerpen, is meteen duidelijk dat het hier niet om een ongeluk gaat. Al snel blijkt er een verband te zijn tussen een aantal lugubere moorden en de huidige klimaatacties. Ondanks dat Stef Cools even uit de roulatie geweest is, duikt hij direct diep in de zaak. Want de vraag blijft; wie is de werkelijke dader, wie spant met wie samen?
Stef Cools is een markant persoon welke geen blad voor zijn mond houd, hij lust een drankje en kent geen gêne. Dit en de typisch Vlaamse woorden zorgen voor een luchtig en soms grappig verhaal, maar toch blijft het een boek vol spanning, een ware thriller.
Hugo Luijten heeft een plezierige en zeer beeldende schrijfstijl. Ik blijf deze schrijver zeker volgen!

Meer recensies van Gerard Veldhuijs