Traag

Sara en haar partner Sigurd wonen sinds kort in het oude huis van de opa van Sigurd. Een huis waar nog volop aan geklust moet worden, docht de praktijkruimte van Sara die psycholoog is, is helemaal gereed. Hier ontvangt zij voornamelijk jonge patiënten.
Wanneer Sigurd een weekendje met vrienden weg gaat, blijkt dat hij helemaal niet op de plaats van bestemming is aangekomen. Wat is er met Sigurd gebeurt en wie liegt er, Sigurd zelf of zijn omgeving? Vragen waar de eenzame Sara voor komt te staan. Wanneer zij dan ook nog geluiden in huis hoort en ziet dat er zaken veranderen begint zij zelfs aan haar geestelijke gesteldheid te twijfelen.
Helene Flood hanteert in dit boek een zeer gedetailleerde schrijfstijl, iets wat soms een beetje de spanning uit het verhaal haalt. Dat Helen Flood zelf een psychologische achtergrond heeft, bemerk je zeker terug in dit boek.
Ik geef dit boek een 6, dit komt eigenlijk doordat ik het geheel wat traag vind verlopen.

Meer recensies van Gerard Veldhuijs