Speciaal

Gerda Brodelet 26 februari 2020
Ik heb lang getwijfeld of ik 'Moedervlekken' toch een kans zou geven, en na een tv-interview had de auteur mij wel nieuwsgierig gemaakt.
Het is een bijna ongeloofwaardig verhaal over psychiater Otto Kadoke, die vooral werk vindt in de suïcidepreventie en die je zeker niet kan omschrijven als een traditionele arts.
De auteur beschrijft vooral de verhouding tussen Kadoke en zijn hulpbehoevende 'moeder' en later in het verhaal komt daar ook de relatie dokter/patiënt bij. Op een bepaald moment start hij een alternatieve therapie met een patiënt en hecht hij veel belang aan alles wat niet grensoverschrijdend mag zijn. Vanaf dat moment vond ik het verhaal nogal ongeloofwaardig om niet te zeggen absurd.
Ik vond het een speciaal verhaal, in het begin vond ik het heel onderhoudend maar naar het einde toe had ik het moeilijk om toch ook maar een beetje geloof te hechten aan de situatie. Nochtans heb ik volgehouden om het boek uit te lezen en kijk ik zelfs uit naar het vervolg 'Bezette gebieden'.

Meer recensies van Gerda Brodelet