Interessante puzzel !

Gerda de Bos 06 maart 2022
Het verhaal is goed opgebouwd ,alhoewel het gelijk al begint met het vinden van 2 lichamen in een imposant huis in een rijkeluiswijk. Dus je weet direct wie er aan het eind van het boek slecht vanaf gaan komen…..Afwisselend lees je een stuk van het verhaal vanuit het gezichtspunt van een hoofdpersoon of uit het politie rapport. Dit geeft je soms inzicht maar vaak levert het je ook vragen op , waardoor je snel door wilt gaan met lezen. De schrijver diept de meeste personen goed uit waardoor je ze steeds beter gaat begrijpen. Ik kreeg steeds meer sympathie voor Karla een jong meisje met een heftig verleden met een verslaafde moeder. Maar Bill ,een weduwnaar met een dochter van 8, werd daarentegen zo neergezet dat ik hem oplaatst wel door elkaar wilde rammelen. Gaandeweg het boek krijgen de hoofdpersonen steeds meer met elkaar te maken totdat helemaal op het einde de lijntjes bij elkaar komen. Het zit allemaal logisch in elkaar.
Al lezende probeer je de puzzelstukjes in elkaar te passen maar juist door de aanvoer van meer informatie blijf je op verschillende gedachtes hinken. Wat jammer is dat je na het dichtslaan van het boek nog met vragen blijft zitten . En niet omdat het een open einde is ! Vooral over diegenen die dood aangetroffen worden en waar de titel van het boek in eerste instantie over ( lijkt) te gaan zou je graag meer willen weten. Hierdoor bevredigt het slot niet helemaal , lijkt het eigenlijk wat afgeraffeld!

Meer recensies van Gerda de Bos