Moeilijk boek

Gerrie van den Berg 14 september 2020
Na het lezen van Dag en Nacht , ook van Romy Hausman, wat mij erg beviel, kwam slapeloos op mijn "Wil ik lezen" -lijstje te staan. Ik had geluk: een maand later was het ebook in de aanbieding.

Boeken waar ik naar uitkijk probeer ik zoveel mogelijk in het weekend te lezen, zodat ze mijn volle aandacht en alle details tot me kan nemen. Dit boek viel daar onder. Maar na het lezen van een hoofdstuk of 10 op vrijdagavond was ik zondagochtend de draad kwijt. Ik ben maar weer opnieuw begonnen. Maar het gevoel bleef.

Ik raakt de draad steeds kwijt. Hoe zit het in elkaar? Dan maar verder lezen. Ik bleef dit gevoel maar houden. Tot op het laatst het plot bekend werd. Ik vroeg me af of meer mensen dit hadden, ik had niet het idee dat ik heel afgeleid was bij het lezen en dat ik me niet kon concentreren. Inderdaad Guy schrijft ook al dat de schrijfster van de hak op de tak springt. Veel verhaallijnen en karakters, die in eerste instantie niet duidelijk zijn.

Ik heb nog steeds het idee dat ik iets gelezen heb, maar niet begrepen. Ik zou me eraan kunnen wagen nogmaals te lezen, nu ik het plot weet.
Maar ik zie daar toch vanaf. Ik denk dat ik minder zal genieten en ik denk dat echt niet helpt.

Ik heb dus niet genoten van dit boek.

Meer recensies van Gerrie van den Berg