Originele thriller over de afwikkeling van een aanslag.

In het vorige boek van het duo Faber en Pederson Winteland , werd een aanslag gepleegd waarbij 19 mensen omkwamen. Dat is niet helemaal consequenties voor onze hoofdpersoon Juncker. Maar had deze aanslag voorkomen worden? Juncker ex-vrouw Charlotte een journaliste komt in aanraking met een bron die meer kan vertellen. Maar als de bron wordt onthoofd wordt gevonden, neemt Signe Charlotte in bescherming.

Ondertussen zit Juncker met een zaak op de ex-partner van zijn Vader advocaten bureau. De oplossing vind hij dichter bij huis dan verwacht.

Ondanks dit een vervolg is op het eerste boek, kun je dit boek zelfstandig lezen.
Het boek kent 2 zaken. De advocaat-zaak is meer een politiezaak en niet echt spannend. De aanslag zaak is wel bloed spannend. Beide zaken raken alleen verweven, omdat Juncker bij beide zaken betrokken raakt. Maar soms heb je het idee dat de advocaat-zaak wordt vergeten.

Wat ik eigenlijk jammer vind is dat de auteurs al de clou verraden van de advocaat-zaak, voordat de tweede zaak op zijn hoogte punt komt. Hierdoor blijft er weinig verrassingen over voor de laatste hoofdstukken.

Qua karakters zijn hier de bad Guys wel echt bad. En dat vind ik minder sterk.
Hoewel de Good guy misschien wel slechter is. Ik vond dat de schrijvers wel meer met dat gegeven hadden mogen doen.

Toch is het een originele thriller. In de leesclub konden we eigenlijk geen vergelijkbaar boek vinden. De afwikkeling van een aanslag kan dus net zo spannend verhaal opleveren als de aanslag zelf.

Ik kom dus toch uiteindelijk op 4 sterren.

Meer recensies van Gerrie van den Berg