Weer een spannende Eddie Flynn.

Steve Cavanagh was een mensenrecht advocaat in Belfast, maar is nu fulltime schrijver. Wat typisch is aan Steve boeken is dat Eddie Flynn zijn hoofdkarakter alleen maar onschuldige personen wil verdedigen. Wat ik vreemd vind voor een voormalig advocaat. Advocaat dient toch op te komen voor de rechten van zijn client. Het leven is namelijk niet zwart en wit. Wil Steve hiermee het imago van de de advocaatje opvijzelen? Ik weet het niet.Wel wordt Eddie regelmatig bedrogen door zijn cliënten.

Dit is alweer het zevende deel van Steve Cavanagh-Eddie Flynn. In de delen is Eddie uitgegroeid van alleenstaande underdog naar succesvolle advocaat met een compleet team. De nieuwste cliënt is de vrouw van een seriemoordenaar genaamd de zandman. Doet me even denken aan Rachel Caines Gwen Proctor. Alleen zijn we hier in de fase dat Carrie ( de vrouw) nog wordt verdacht door de officier van Justitie. Kate brengt deze cliënt aan, via een andere advocaat, die niet gespecialiseerd is in strafrecht. Eddie vertrouwt het niet, maar is toch na een gesprek overtuigd van Carries onschuld. Uiteindelijk staat er voor Eddie veel meer op het spel dan alleen de zaak te winnen voor zijn cliënt.

Steve heeft zich ontwikkeld als een meester in het schrijven van spannende boeken, met een hele sterke kant in plottwists. Ook dit boek is ook daar een voorbeeld van.
Het enige puntje van kritiek vind ik het aantal karakters. Die zijn in de delen behoorlijk uitgebreid en soms raakt Eddie als hoofdkarakter een beetje onder gesneeuwd.
Ook in dit boek wordt er weer een nieuw karakter aan het team toegevoegd Gabriel Lake. Gelukkig is in dit deel is de hoofdrol echt wel weer voor Eddie en de tweede voor de detective Bloch en Lake. Maar ik zie het gevaar voor een volgend deel.

Verder heb ik weinig kritiek op het boek. Het leest vlot en spannend. De nieuwe karakter zijn goed uitgewerkt. Voor de bestaande is daardoor weinig ruimte. Dat is de reden dat ik het eerst met 5 sterren heb gewaardeerd en nu toch terug heb gezet naar 4 sterren.

Meer recensies van Gerrie van den Berg