Een beetje terleurgesteld

Robert Bryndza boeken kwam ik toevallig mee in aanraking via bookchoice. Ik was gelijk er van weg. Ik heb de hele serie gekocht. De boeken bevielen mij zo goed dat ik zelfs de laatste 2 boeken als paperback heb gekocht. Wat bij mij de hoogste status is, wat je als schrijver kan bereiken. Daar zat ook zonder gezicht bij.

Wat een spannende thriller was dat. Kate Marshall en haar zoon blijkt zelf slachtoffer te zijn geweest van de kannibaal van elms. Die was niet alleen haar collega, maar ook haar ex en de vader van haar zoon. En jaren later loopt er nu een copy-cat rond.Maar dat is boek 1.

Toen boek 2 uitkwam moest ik dus weer direct het boek hebben als paperback.
In dit boek duikt Kate met haar zoon in een stuwmeer om een verzonken dorp te bekijken. Daarbij ontdekken ze een lijk van een jonge man. Als de moeder van de jonge man Kate op zoekt dan blijkt dat de zaak wel erg snel door de politie is afgedaan als een ongeluk.
Er lijkt dus meer aan de hand te zijn. Als dan ook nog een collega verdwijnt.

Het boek valt een beetje tegen. Kate lost deze case op als detective, maar is zelf nooit echt in gevaar. Haar zoon gaat opzoek bij zijn vader “de kannibaal van elms” en speelt daar de lieve zorgzame vader.

Overal heb je een gevoel dat je een oud verhaal leest, waarbij niet alles is aangepast. Zo gaan de moorden maar tot 2012. Robert Bryndza schrijft in het nawoord dat hij op verzoek Peter Jennings ( de vader) later te hebben toegevoegd.Niet heel erg succesvol.

Het is op zich zelf wel een aardig verhaal. Maar een beetje laf ten opzicht van deel 1.

Ik hoop dat deel 3 niet weer eentje is van de plank. Nu krijgt dit boek slechts 3 sterren.

Meer recensies van Gerrie van den Berg