Riley Sager neem je mee naar Het huis der verschrikkingen

Riley Sager kennen van de laatste meisje, mijn laatste leugen en sluit alle deuren. Allemaal bloedspannende verhalen. Voor het donker thuis is het 4 de boek wat uitgegeven wordt in het Nederlands.

Margie Holt is getekend door het boek wat haar vader heeft geschreven. Het huis der verschrikkingen. Ze was altijd de dochter van. Hoewel natuurlijk het een bestseller was, waardoor ze de vruchten er van heeft mogen plukken. Altijd krijgt ze de vraag, hoe was het wonen in dat huis? Ze was heel klein en ze hebben er slechts 20 dagen gewoond. Ze weet niet meer wat nu fictie of werkelijkheid is uit haar vaders verhaal.

Als haar vader overlijdt, blijkt haar vader nog steeds het huis in bezit heeft. Margie erft het huis in Vermont. Het staat nu al 25 jaar leeg. Als interieurontwerper wil ze het opknappen en verkopen. Maar bij haar komst komen ook de geesten weer terug.

Het boek wordt afgewisseld door het verhaal van haar vader van 25 jaar terug als het heden.
Het boek is qua spanning niet zo heel spannend. Er gebeuren bovennatuurlijke dingen met geesten, maar bij deze schrijver komt daar meestal een logische verklaring voor. Dus ben je vooral opzoek naar de logische verklaring. Een paar korte momenten van spanning zijn er wel, maar die zijn ook snel afgelopen.

Vergelijk je het met andere boeken, dan vind ik dat het wel spannender het gekund.

Maar het ontrafelen van de puzzel laat je lekker doorlezen. Het is makkelijk te lezen met duidelijke taal. Er komen een flink aantal plottwists op het einde.

Ik heb getwijfeld tussen 3 en 4 sterren, maar de ander boeken heb ik allemaal 4 sterren gegeven. Deze is toch iets minder spannend en dus uiteindelijk 3 sterren gegeven.

Meer recensies van Gerrie van den Berg