Feest der herkenning

GerritZ 21 juni 2020
Bij dit boek weet je dat een groot aantal van de stukjes al bekend zijn uit de theatershows van Herman Finkers. Ik was dan ook vooral benieuwd of op papier de humor en zeggingskracht overeind zouden blijven.

Ik vind dat de meeste verhaaltjes geslaagd zijn en de absurdistische humor en soms ook filosofische inslag je laten lachen of aan het denken zetten. Echter, bij veel van de teksten mis ik toch de dictie en de timing van de meester zelf zoals we die kennen uit het theater.

Voor de fans en kenners van het werk van Finkers zal dit boek veelal een feest der herkenning zijn. Voor de weinigen die dan overblijven dit advies, koop het boek en u wordt vanzelf ook ook fan.

Meer recensies van GerritZ