Spannende fantasy in de thematiek van Griekse goden

GraFie 16 augustus 2022
De Argon is opnieuw begonnen. Een wedstrijd waarin Ares, Aphrodite, Dionysos, Hephaestos, Poseidon, Artemis, Athena, Hermes en Apollo om de 7 jaar precies 7 dagen sterfelijk worden. Als de zogenaamde 'jagers' erin slagen een god te doden, nemen ze de goddelijke kracht van die god over. Lore (Melora) werd opgevoed als jager, tot ze besluit zich voorgoed af te schermen en nooit meer deel te nemen aan de Argos. Maar dan staat plots Castor, Lores beste jeugdvriend en voormalige trainingspartner, voor haar en wordt ze volledig terug in het spel gesleurd. Ze vecht voor haar familie, voor de liefde en ... voor haar eigen leven.

'Lore' is een boek boordevoel spanning. Bij elk einde van een hoofdstuk ben je benieuwd naar wat het volgende zal brengen Het boek telt weliswaar 560 pagina's, maar ik heb me geen moment verveeld dankzij de de sterke en onverwachte plottwists.
En toch miste ik iets. Is het misschien de thematiek rond de Griekse goden in de moderne wereld die me niet zo aansprak? Of de beperkte psychologische diepgang in andere personages dan het hoofdpersonage?
Het verloop van het verhaal was naar het einde toe heel voorspelbaar en ietwat 'eenvoudig'. De goeden winnen, de slechten verliezen. Dat vond ik jammer en had ik misshcien liever iets anders gehad.
Desondanks is 'Lore' een sterk verhaal met een interessante plot, die je volledig meesleurd in je leeservaring.

Meer recensies van GraFie