Toxic

Hamster01212 23 december 2023
Een dag voor haar zeventiende verjaardag verdwijnt Charlie. Niemand weet waar ze is. Een grootschalig onderzoek wordt opgezet, maar niet alle getuigenverklaringen lijken te kloppen. Ondertussen tikt voor Charlie de tijd door. Ze heeft maar een paar uur om te ontsnappen. Wordt ze het volgende meisje dat nooit meer terugkomt?

Net zoals de andere boeken van Mel, begint Toxic meteen in volle actie. Hierdoor ben je benieuwd naar de rest van het boek en wil je zo snel mogelijk meer weten. Deze start is echt wel goed, want het begin van het verhaal is niet altijd spannend en kan ingewikkeld worden door de verschillende soorten hoofdstukken. Je leest hoofdstukken in niet chronologische volgorde, er komen getuigenissen tussen en dagboekfragmenten.

Nadat je gewend bent aan de verschillende soorten hoofdstukken, wordt het verhaal echt spannend. Je leest over wat er gebeurd is voor de ontvoering van Charlie en probeert mee te zoeken naar wie de dader zou kunnen zijn. De dagboekfragmenten en getuigenissen gebruik je om informatie te verzamelen. Dan heb je de hoofdstukken waarin Charlie ontvoerd is. Hier probeer je er ook achter te komen waarom ze ontvoerd is en wat de bedoeling is van de dader. Maar tegelijkertijd leef je met haar mee en hoop je dat ze zal ontsnappen.

Ik heb al een paar boeken van Mel gelezen en het valt me wel op dat de hoofdpersonages vaak hard op elkaar lijken. Het zijn meestal de populaire meisjes met een paar goede vriendinnen die zelf met iets zitten wat ze met niemand willen delen. Het is wel jammer dat dit niet wordt afgewisseld. Als je je niet in dit soort personages kan vinden, is het inleven al wat moeilijker en kan het zijn dat het boek daarom wat minder wordt.

Ook bouwt het boek op naar het spannende einde, maar eenmaal daar, vond ik het toch teleurstellend. Ik kan hier niet meer op ingaan zonder spoilers te geven, maar ik had er wel iets meer van verwacht.

Toxic is wederom een spannend boek, zoals de andere boeken van Mel. Als je haar eerdere boeken goed vindt, zal dit boek ook iets voor je zijn.

Meer recensies van Hamster01212