Wat een plaatje! Ik zou uren naar ‘Dantes goddelijke komedie: de hel‘ kunnen staren

heavenlybookish 28 april 2021
"De dag was nog jong en aan de ochtendhemel klom de zon steeds hoger, omringd door de sterren die al met hem meereisden toen God deze pracht lang geleden voor ‘t eerst in beweging bracht."

Ik kreeg dit boek van uitgeverijen Blossom Books en L&M Books als recensie-exemplaar. Dit verandert niets aan mijn mening. Alle opinies zijn de mijne en ik ben altijd 100 procent eerlijk. Heel erg bedankt L&M Books en Blossom Books om mij dit boek te bezorgen.

Dit boek is erg mooi vormgegeven. De goddelijke komedie is een epos van de Florentijnse dichter Dante Alighieri, geschreven in de 14e eeuw. Het behoort tot de erkende meesterwerken van de wereldliteratuur en was voor mij dan ook een must-read. Deze versie van het boek is zeer toegankelijk en leest vrij vlot als je niet elke voetnoot probeert te lezen. De censuur vind ik wat jammer en ook had ik graag de twee volgende delen gelezen.

Lees de volledige recensie hier: https://heavenlybookish.be/2021/04/27/recensie-dantes-goddelijke-komedie-de-hel/

Meer recensies van heavenlybookish