Een hartverscheurend verhaal over de lelijke wereld waarin we leven. SADIE is een boek dat ik niet snel zal vergeten

heavenlybookish 20 november 2021
Wow, dit boek is zo krachtig. SADIE zit vol met pakkende passages. Verder geniet het boek ook van interessante personages. Iedereen speelt een belangrijke rol in het boek, hoe kort sommigen soms ook aan het woord zijn. Ook de wereldopbouw zat goed in elkaar. Ik zou zeggen dat ik dit boek graag verfilmd zou zien worden, maar de waarheid is dat ik het gevoel heb de film al gezien te hebben. En dit gewoon door het boek te lezen. SADIE is zeker en vast een aanrader.

Wat een verschrikkelijk boek. Hier bedoel ik niet mee dat het boek slecht is, absoluut niet. Hier bedoel ik mee dat het verhaal verschrikkelijk is, de gebeurtenissen in SADIE zijn allesbehalve leuk, maar dat maakt het boek zo pakkend en krachtig.

In SADIE volgen we twee hoofdpersonages. We volgen Sadie, het meisje waarover het boek gaat. Deze hoofdstukken zijn geschreven op de manier die je gewoon bent; blokken tekst in de ik-vorm. Maar we volgen ook West McCray en West is bezig met een programma te maken over de verdwijning van Sadie. Nu, de delen waarin West McCray aanbod is, zijn opgemaakt in podcasttranscripties. Je weet wel, VOORNAAM NAAM en dan tekst.

De opbouw van dit boek is zo speciaal en uniek. Ik vind het verschil in vertelstijl per hoofdstuk erg passend en het zorgde ervoor dat ik door het boek vloog. Ik vond het fijn om Sadie te volgen, maar ook om de case vanuit een ander oogpunt te bekijken.

Meer recensies van heavenlybookish