Eindelijk eens een boek met een plus-sized hoofdpersonage dat voor niemand en niets verandert!

heavenlybookish 08 september 2021
Het op Game of Thrones gebaseerde SPOILER ALERT is een boek met een fijne schrijfstijl en leuke personages. Ik vond de body positivity heel erg goed, maar de verhaallijn was iets saaier dan ik had verwacht en bevatte te weinig schattige momenten. Ook het hele cosplaygebeuren was erg fijn, maar voor een romance verwachtte ik meer.

Ik vind deze cover erg mooi. Ik hou van het lettertype van de titel! Toch vind ik de originele cover iets leuker en had ik die graag zien terugkomen voor de Nederlandse versie van SPOILER ALERT.

De verhaallijn van SPOILER ALERT vond ik toch maar wat saai en awkward als ik eerlijk moet toegeven. Het feit dat Marcus Custer-Rupp gebaseerd is op een echte acteur, gaf mij een vreemd gevoel. Ik had ook meer schattige momenten verwacht en die kreeg ik niet echt in SPOILER ALERT. Terwijl dit wel een beetje de bedoeling is van het boek. Dit moet een leuk en lief contemporary verhaal zijn en die schattige momenten miste ik. Er was een grote aantrekkingskracht tussen de hoofdpersonages, maar een relatie is meer dan dat. Er was niet echt chemie tussen de personages, wat wel erg belangrijk is voor een romance.

Ik vond het wel geweldig dat April dik is en dat ze goed in haar vel zat. Mensen zien het woord ‘dik’ vaak als scheldwoord, terwijl het gewoon een beschrijvend woord is zoals mager. Onze maatschappij accepteert dik zijn nog niet genoeg en daar moet verandering in komen! Ook de reacties van verschillende personages uit het boek vond ik goed gedaan. De onlinevrienden van April waren heel erg ondersteunend terwijl Aprils familie haar eerder probeerde te veranderen.

De schrijfstijl van Dade is erg fijn om te volgen. Ik zou zeker nog een boek van haar lezen! Ik vond het formaat interessant. In SPOILER ALERT wisselt de auteur tussen stukken tekst, berichtjes die Onbeschaamde Lavinia-fan en Boek!AneasIsNietZo naar elkaar uitwisselen en stukjes fanfiction.

Wat ik dan wel weer fijn vond was het hele cosplaygebeuren. Ikzelf cosplay ook in mijn vrije tijd en vond het erg leuk om hierover te lezen.

Meer recensies van heavenlybookish