‘Het weeshuis in de azuurblauwe zee’ van TJ Klune is een schattige en warme feelgood roman die iedereen moet lezen.

heavenlybookish 06 juni 2022
“Deze kinderen horen een kans te krijgen, net als alle andere kinderen. Ze kunnen toch niet meer op adoptie hopen als ze worden behandeld als wezens waar je bang voor moet zijn?”

Wat een hartverwarmend verhaal! Ik heb hier echt van genoten. Het Weeshuis in de Azuurblauwe Zee was gevuld met charmante personages, zowel kinderen als volwassenen, zo veel eigenaardigheid, een vleugje romantiek, en was gewoon een over het algemeen zoete lectuur.

Ik ben het niet gewoon om zo’n karaktergedreven boek te lezen. Ik ben door dit verhaal gevlogen. Ik heb me kort even afgevraagd ‘wanneer er iets ging gebeuren’ aangezien Het Weeshuis in de Azuurblauwe Zee afhangt van haar personages en we ze niet meteen allemaal leren kennen.

Ik hield enorm van het gedrag van de hoofdpersonages Linus en Arthur. Het was fantastisch om te zien hoeveel belang ze hechten aan de gevoelens van de kinderen, de gevoelens van erbij horen en acceptatie.

Ja, zeker als je een warme comfort read zoekt!

Rating: 8,5/10

Met dank aan @uitgeverijvolt en @lmbooks.be voor dit recensie-exemplaar.

Meer recensies van heavenlybookish