Een actueel verhaal dat de gekte van deze tijd haarfijn spiegelt

Hebban Crew 02 april 2024 Hebban Crew

Interne dreiging van Matthew Quirk, vertaald door Kees van Weele, is door de Hebban Crew gekozen tot het Hebban Boek van de Maand april 2024.

Redacteur Anouk van der Zee: 'Tot mijn grote verbazing zat ik meteen in het verhaal en was ik een van de eersten die toe moest geven dat ik het enorm spannend vond.'

Hoofdredacteur Sander Verheijen: 'Geen rechttoe rechtaan-thriller, maar eentje waar je je koppie bij moet houden, al is dat alleen al handig om de lijst met personages te onthouden (er staat een lijstje voorin het boek), en eentje die de gekte van deze tijd haarfijn spiegelt.'

Redacteur Martijn Lindeboom: 'Hier had ik niet de neiging om de bad guys aan te moedigen, waarschijnlijk omdat de hoofdpersonen voldoende genuanceerd waren en niet bestonden uit 100% gedestilleerd patriottisme.'

Redacteur Suzette Eikelenboom: 'Als je (net als ik) nog nooit een spionagethriller hebt gelezen, maar je bijvoorbeeld wel fan bent van de James Bond en Kingsman franchises, ga je hier zeker van genieten. Op-het-puntje-van-je-stoel spannend!'

Redacteur Debbie van der Zande: 'De plot zit zo in elkaar dat je als lezer ook heel erg lang niet weet wie of wat je moet geloven, waardoor het een zenuwslopende leesklus is.'

Meer recensies van Hebban Crew