vlot en ontspannend

Hélène De Wuffel 06 november 2023

Lichaamstaal is het eerste boek uit de reeks over Cassie Raven, obductieassistente. Cassie vindt het belangrijk om goed te zorgen voor de lichamen die in het mortuarium binnen komen.
Wanneer het lichaam van een bekende wordt binnengebracht, wordt dit voor Cassie nog persoonlijker. Ze gaat op zoek naar wat er echt gebeurd is met haar vroegere lerares.
In haar zoektocht en door andere gebeurtenissen in het mortuarium, komt ook brigadier Flyte in beeld. Zij is een onberispelijke agente die kampt met flink wat vooroordelen. De strikte brigadier en Cassie botsen in het begin, maar hebben wel een gemeenschappelijk doel: de waarheid achterhalen.

Ik vond dit boek een interessante invalshoek hebben. Cassie is stoer, komt voor zichzelf op en is zacht en zorgzaam. De doden spreken tegen haar, maar toch is dit niet overdreven.
Cassie heeft een moeilijk verleden: ze is haar ouders verloren, is grootgebracht door haar grootmoeder en besloot op jonge leeftijd om te leven in kraakpanden, drugs uit te proberen, enz. De auteur heeft Cassie genoeg uitgediept en laat ruimte om haar en de andere personages in de volgende boeken verder diepgang te geven.
Het boek leest vlot en bevat vele kleine hoofdstukken. Het plot had ik niet voorspeld en was goed opgebouwd.
Ik miste in de eerste helft wat spanning, maar toch was ik genoeg geboeid om verder te lezen. De auteur gebruikt medische termen, maar doet dit op een duidelijke manier waardoor ik als lezer goed kon volgen.

Kortom: een boek met een leuke invalshoek, vlot geschreven, maar met iets te weinig spanning in het begin.

Meer recensies van Hélène De Wuffel