Doden praten niet

Hélène De Wuffel 26 januari 2024
Na heel wat tegenslagen en teleurstellingen, woont Maud op straat. Als ze de kans krijgt om haar leven terug op de rails te krijgen, neemt ze deze kans. Maar wat staat daar tegenover?

De start van dit verhaal vond ik best wel boeiend: hoe zouden wij zelf reageren in de situatie van Maud? De auteur slaagt erin om ons eens te verplaatsen in haar leefwereld, de wereld van een moordenares.

Wat vond ik ervan? Maud is naïef en snel verliefd. Het verhaal mist voor mij wat diepgang.
Enkele grappige details maakten het lezen leuker, zoals de bijpassende namen van de kat.
Tegelijk schuilt in dit boek een boeiend filosofische vraag: verdienen sommige mensen het echt om te sterven en kan je eigen rechter gaan spelen?

Kortom: een goed boek om volledig te ontspannen tijdens het lezen, dankzij de vlotte schrijfstijl en korte hoofdstukken, maar zonder veel diepgang.

Meer recensies van Hélène De Wuffel