langdradig, mist de spanning van een thriller

Een leuke cover, de naam 'thriller', een korte duidelijke, spannende titel, de zin "mensen verdwijnen niet zomaar" op de cover. Dit boek voorspelt veel spannende leesmomenten.
Toch was ik teleurgesteld bij het lezen ervan. Het begint goed: Kate vertrekt halsoverkop naar Heathrow om haar vriendin te zoeken die in het vliegtuig zat dat net gecrasht is. En ze heeft haar trouwe bondgenoot mee. De auteur vond mooi alle ingrediënten om er een tof en (ont)spannend verhaal van te maken.
En toch miste ik hier iets. Ik zat niet op het puntje van mijn stoel en snakte er niet naar om mijn boek telkens terug op te pakken. Ik voelde niet mee met de spanning die Kate ervoer omdat haar vriendin weg was. Was de reden hiervoor dat dit al deel 7 was en ik de vorige 6 delen miste (die niet vertaald werden)? Miste ik teveel voorgeschiedenis van de personages?

Vanaf de tweede helft van het boek, werd deze zoektocht uitgebreid naar een onderzoek naar de daders. Het begint vlotter te lezen en de acties volgen elkaar op. En toch had ik het gevoel dat de auteur een aantal scènes beter had kunnen benutten om mij volledig mee te slepen.

Conclusie: een verhaal met korte hoofdstukken, spannende ingrediënten, boeiende personages maar waar sommige delen te veel uitgewerkt en hierdoor te langdradig werden en andere delen gerust wat meer pagina's hadden kunnen innemen.

Meer recensies van Hélène De Wuffel