feelgood met maatschappelijke thema's

Ik lees niet vaak feelgood, maar toen deze verscheen voor een hebbanleesclub was ik wel geïnteresseerd. Vooral het thema pesten sprak mij aan.
Bij een feelgood denk ik vooral aan een luchtig boek, ontspannend en vooral de typische liefdesperikelen met een goed einde. Marjon Weerink wist dit beeld van feelgood mooi te matchen met een paar belangrijke maatschappelijke thema's zoals pesten, vluchtelingen en misbruik. Het werd een vlot boek, met als verteller zowel Alex als Lisa, de twee hoofdpersonages. De twee ontmoeten elkaar voor de tweede keer op de repetities van de musical Belle en het Beest. Dankzij de leesclub weten we dat Marjon het verhaal van Belle en het Beest ook doorheen het verhaal wist te weven. Dat maakt het lezen extra leuk.

Meer recensies van Hélène De Wuffel