spannende zoektocht naar de waarheid

Lotte loopt de pelgrimstocht De Camino als onderdeel van het rouwproces voor het overlijden van haar man, Emil. Tijdens deze route leert ze zichzelf beter kennen en vooral wie Emil precies was. Maar haar tocht verloopt niet zonder problemen…

Dit boek werd omschreven als literaire thriller maar past in verschillende genres: historisch of spannend, roman of thriller. Doorheen het verhaal van Lotte, maak je kennis met de geschiedenis van Bosnië en het gevolg dat deze gruwelijke gebeurtenissen hebben op de bewoners.
De tocht van Lotte wordt tegengewerkt door iemand die niet wil dat ze achter de waarheid komt. Hierdoor creëert de auteur lichte spanning en nieuwsgierigheid en geeft ze de lezer een einde met een goede, deels onverwachte plot.

Naast het historische en spannende aspect, slaagt Anya er ook in dit op een mooie, vlotte schrijfwijze neer te pennen.
“Mijn interesse gaat dieper. Wanneer we elkaar aanraken, is daar die verbazing over zijn lichaam, over onze geuren die zich mengen, over zijn haartjes die ongecontroleerd omhoog groeien, (...) over zijn rimpels, die al de herfst van zijn leven aankondigen, (...)”

Het verhaal wordt niet alleen verteld door Lotte, maar ook via de brieven die naar Lotte gericht zijn. Dit geeft telkens een pauze in de wandeltocht voor Lotte en zorgt voor een goede afwisseling.

Een spannend roman over vriendschap, over rust vinden, over eerlijkheid, trauma, maar vooral ook over liefde en rouwen.

Meer recensies van Hélène De Wuffel