De toeslagen affaire - boek Verlaat de gevangenis zonder betalen

Henny Valkenberg 27 april 2024
Ik mocht deze thriller (E-book) lezen als testlezer voor Vrouwenthrillers/Meulenhoff Boekerij, wat ik erg leuk vond. Dit was voor mij een kennismaking met deze auteur. Ik ben altijd heel benieuwd naar voor mij onbekende auteurs van thrillers en deze kennismaking was een leuke verrassing. Boek speelt in de tegenwoordige tijd: de toeslagen affaire, ouders die veel werken, voor de buitenwereld een gelukkig, welvarend gezin met pubers. Maar ook hier zijn er veel problemen. De thriller is opgesplitst in drie delen. Het begint in het heden als ze erachter komen dat Marit niet op school is aangekomen. Het tweede deel is een tripje naar het verleden en het derde deel neemt je weer mee in het heden en de zoektocht naar Marit. Hierdoor krijg je de achterliggende informatie waardoor je diversen verdachten kunt bedenken. Iedereen heeft wel een geheim en kan de verdwijning van Marit op zijn geweten hebben. Wat ik goed vond was dat er duidelijk werd gemaakt wat de toeslagen affaire een grote impact heeft op de betrokkenen. Het boek blijft spannend tot het einde en ik heb het met heel veel plezier gelezen, een aanrader.

Meer recensies van Henny Valkenberg