Thriller uit Spaans Baskenland

Henny Valkenberg 29 januari 2021
.De auteur is begonnen met het schrijven van reisliteratuur, dat blijkt ook uit deze thriller. Zijn liefde voor maar ook zijn kennis van het mooie en schilderachtige Spaans Baskenland is heel goed merkbaar in dit boek. Boek begint al met een heftige scene, een moord, en je zit meteen in het verhaal. Ik had in het begin moeite met de vele personages en hun Spaanse namen, maar ze worden goed uitgewerkt en verder in het boek kon ik ze goed plaatsen. De hoofdstukken zijn aan de korte kant, hierdoor blijft er vaart in het verhaal en was ik altijd geneigd om nog snel even verder te lezen. De hoofpersoon inspecteur Ane Cestero is een aparte politie functionaris en met haar teamleden is het een uitzonderlijk team. Het einde van het boek laat ruimte voor een vervolg. Ik hoop dat deze ook komt, want dat zal ik zeker gaan lezen

Meer recensies van Henny Valkenberg