De bloedverwant

Hermi1 30 april 2024
Via de leesclub van de boekenreizigers heb ik het boek De Bloedverwant, geschreven door Rianne Meijburg, gelezen. In dit boek leren we Chloe kennen. Chloe is als enig kind opgegroeid bij haar vader. Haar moeder is al op jonge leeftijd overleden. Bij de start van het verhaal is haar vader net overleden en nu mag ze al zijn spullen uit gaan zoeken, zodat het huis leeg opgeleverd kan worden. Ze wil dit alleen doen en accepteert van niemand hulp. Tijdens het opruimen vind ze een foto van haar vader naast een jonge vrouw die ze niet kent. Alhoewel deze vrouw wel op een vroegere vriendin van Chloe lijkt. Deze vriendin heet Madelief. Deze foto roept veel vragen bij haar op. Ze gaat op onderzoek uit in de hoop dat haar vragen beantwoord worden. Deze zoektocht blijft bij anderen niet onopgemerkt. Dit levert wel wat gevaar op voor Chloe. Gaat het Chloe lukken om de vragen die ze heeft beantwoord te krijgen?
Op de cover zie ik rozenblaadjes en een omgevallen glas wijn. Het verhaal wordt verteld vanuit het perspectief van Chloe. Hierdoor heb ik Chloe wel leren kennen en is het duidelijk wat het overlijden van haar vader met haar doet. Het is een geen dik boek en de schrijfstijl is vlot. Desondanks moet je je aandacht er soms wel wat bij houden, omdat het verhaal ook wel snel wisselt tussen bijv. de zoektocht naar aan leiding van de foto, het verhaal over de verdwijning van Madelief, haar werk in de bloemenzaak. Toch is het een leuk verhaal voor zo tussendoor om te lezen.

Meer recensies van Hermi1