Waar is Ivy?

Hermi1 03 mei 2024
Via de leesclub van de boekenreizigers heb ik het boek Waar is Ivy? , geschreven door Inge van Prooijen gelezen. Lizzy is alleenstaande moeder van Ivy. Het alleen opvoeden van haar dochter vind Lizzy soms best pittig Op een nacht post Lizzy een eerlijk bericht over het moederschap. Deze post gaat viraal en binnen de kortste keren heeft ze een heleboel volgers op haar instagram account. Ook de agentschappen staan voor haar in de rij. Lizzy besluit om te gaan werken als momfluencer op instagram. Haar succes heeft ook wel een keerzijde. Haar inbox stroomt vol met nare berichten en bedreigingen. Als Lizzy op een middag haar dochter Ivy wil wekken van haar middagdutje ligt ze niet meer in haar bedje. Een spannende zoektocht naar haar dochtertje volgt. Lukt het Lizzy om haar dochter gezond en wel weer terug te vinden? En wat voor een gevolgen heeft deze ervaring voor haar werk als momfluencer?
De cover is uitgevoerd in roze en er staan de nodige bloedspetters en een leeg kinderbedje op. Het is duidelijk een slaapkamer van een meisje. Mooi gedaan en het past goed bij het verhaal. Door de manier van schrijven kom je meteen in het verhaal en is het al snel duidelijk hoe Lizzy zich als alleenstaande moeder voelt. Ook de angst die ze ervaart als haar dochter Ivy verdwenen is, is voelbaar. Door haar zoektocht naar haar dochter komt er ook spanning in het verhaal. Ze staat er met betrekking tot de zoektocht er niet alleen voor. In ieder geval haar buurman helpt haar. Deze novelle is mijn eerste kennismaking met de schrijfster Inge van Prooijen. Het is me goed bevallen en ik ben benieuwd naar haar andere verhalen.

Meer recensies van Hermi1