Het Woord

Hermi1 29 april 2024
Via de leesclub van de boekenreizigers heb ik Het Woord, geschreven door Luc Vos gelezen.
In Antwerpen verdwijnen er verschillende jonge vrouwen spoorloos. Inspecteur Anne Verelst en haar team krijgen de opdracht om de verdwijningen van deze vrouwen te onderzoeken. Hebben deze verdwijningen met elkaar te maken? Het team kan lange tijd geen spoor van de vrouwen vinden. De media gaat zich op een gegeven moment ook met de verdwijningen van deze vrouwen bemoeien en het team van Anne komt meer en meer onder druk te staan. Kunnen Anne en haar team met deze druk omgaan? En lukt het hen om de vrouwen uiteindelijk te vinden? Een excentrieke predikant en zijn vrouw zijn zo ongeveer op elke hoek van de straat te vinden. Wat kunnen zij Anne en haar team vertellen over de verdwijningen?
Het woord is al weer het derde deel in de Anne Verelst serie. Het eerste deel is Zeven en het tweede deel is Paternoster. Voordat je dit boek gaat lezen is het denk ik wel handig om eerst het boek Zeven te lezen. Er wordt in het boek het Woord verschillende keren verwezen naar de zaak uit het boek Zeven, zonder dat daar verder nog iets extra´s over wordt verteld. Hierdoor kun je bepaalde dingen mogelijk missen, wat natuurlijk jammer zou zijn. Anne is na de casus zoals beschreven in Zeven, enige weken uit de running geweest. Ze start weer met haar werk op het moment van de verdwijningen van de verschillende jonge vrouwen. Lukt het haar om zich tijdens deze casus goed staande te houden? De cover is donker en door het licht lijk je als lezer toch tralies en een kruis te zien. Het geeft mij een toch iets claustrofobisch gevoel of zo. Al met al past de cover goed bij het verhaal. Het verhaal wordt verteld vanuit de perspectieven van het team van Anne Verelst, de predikant en zijn vrouw en vanuit het perspectief van de verdwenen vrouwen. De perspectiefwisselingen zijn goed en met een vlotte pen gedaan. Er vloeit geen bloed, maar het is veel eerder een psychologisch verhaal welke ik weer met veel plezier heb gelezen. Ik kijk al weer uit naar het volgende deel in de Anne Verelst Serie.

Meer recensies van Hermi1