Doolhof van verraad

Hermi1 28 april 2024
Via de leesclub van de boekenreizigers heb ik het boek Doolhof van Verraad, geschreven door Sterre Carron gelezen. Op een nacht wordt er in Mechelen een brute moord gepleegd op Sade. Sade is een tiener met Haïtiaanse roots. Deze moord heeft veel gelijkenissen met een oude moord welke al 20 jaar onopgelost op de plank ligt. Deze 20 jaar oude moord betreft de moord op een vriendin van Amy, het nieuwste lid uit het team van Rani. Door deze nieuwe moord moet Amy dus heel veel denken aan haar vermoorde vriendin. Is de moordenaar uit het verleden weer aan het werk? Of is er een copycat aan de gang? De mogelijkheid dat er sprake is van racisme is ook aanwezig. Tijdens het onderzoek van deze moord krijgt het team verschillende signalen dat er nog meerdere moorden op het programma staan. Lukt het Rani en haar team om de moord op te lossen en verdere moorden te voorkomen? En hoe zit het dan met de moord op de vriendin van Amy van 20 jaar terug?
Op de cover van het boek staat een trap in een oud huis. De trap en hal van het huis zien er nogal slecht onderhouden uit. Er schijnt wel iets van zonlicht naar binnen. De in het rood geschreven titel komt hier mooi op uit. Op deze manier heeft de cover wel iets mysterieus en was ik erg benieuwd om het boek te lezen. De hoofdstukken zijn niet te lang en ze worden steeds vanuit een andere persoon uit het boek verteld, waardoor ik wel een duidelijk beeld van de personages kreeg. Door het telkens wisselen van perspectief, maar ook door de verschillende plotwendingen bleef het verhaal voor mij tot aan het eind spannend. Daarnaast heeft Sterre in dit verhaal op een goede manier verschillende thema´s, zoals pesten op de werkvloer en racisme verwerkt. Al met al weer een topper van een boek en ik kijk al weer uit naar een volgend deel in de Rani Diaz serie.

Meer recensies van Hermi1