Een verwarrend boek

Hilma Werff 05 oktober 2017
Vergeet de meisjes van Alma Mathijsen is een boek met een cover die er niet uit springt, geel met zwart. Het is een saaie cover. Het boek had ik niet opgepakt als ik het had zien liggen.

De titel is mysterieus en geeft niet veel weg van het plot. Waar gaat het over: journalist Fields moet met flinke tegenzin een beroemde schrijfster interviewen. Geheel tegen zijn verwachtingen in wordt hij meegesleept door de raadselachtige verhouding van de zieke schrijfster en haar zorgzame vriendin. Maar de verhouding zijn niet wat ze lijken.

De schrijfstijl vond ik niet prettig, waardoor ik al naar een aantal hoofdstukken de draad kwijt was en moeite had om mij te concentreren. Het verhaal over vriendschap, obsessie kwam niet over. Het is een verwarrend verhaal, waarin liefde en haar heel dicht bij elkaar liggen.
Ik heb het boek met moeite uitgelezen. Het is dan ook niet een boek dat ik zou aanraden.

Meer recensies van Hilma Werff