Een mooie mysterieuze thriller

Hubertine 08 april 2024
Het meisje bij het venster, een mooi debuut van Frank Peters.

Allereerst dank aan Frank Peters en Waayhof Uitgeverij voor het toesturen van dit recensie exemplaar. Een boek met een mooie intrigerende mysterieuze cover en bijbehorende boekenlegger.

Het verhaal gaat over Rik Wolters, die als hobby graag de historische lijnen van zijn familie uitzoekt. Tijdens een bezoek in het archief van Delft komt hij in contact met Sandra Molenaars en haar filmcrew. Zij zijn bezig met een docu à la “verborgen verleden”. Terwijl Rik verder spit in zijn huidige spoor stuit hij op een naam Willem Bolnes die verwant is met dé Johannes Vermeer. Samen met Sandra gaan ze dit spoor verder onderzoeken wat leidt tot een heuse mysterieuze expeditie.

Als je met dit boek begint word je bij de proloog gelijk het verhaal ingetrokken. Vervolgens ontvouwt het zich vanuit het heden, vertelt door Rik. Tussendoor zijn er hoofdstukken die je een beeld geven van het verleden waar Rik en Sandra juist naar op zoek zijn. Richting de ontknoping kon ik niet meer stoppen met lezen, een ware pageturner.

Op een prettige vlotte manier geschreven maak je kennis met Rik, Sandra en haar filmcrew Taco en Yon. Ik ga er vanuit dat je in de volgende delen deze personen verder gaat leren kennen. Én gezegd moet worden dat de muzieksmaak van Rik mij zeer bevalt, ‘Black Eyed Man’ van Antimatter, het heeft wat weg van Dream Theater.

Er zitten leuke historische en ook wetenschappelijke wetenswaardigheden in het boek verwerkt. Dat geeft weer materie om naast dit boek, ergens verder in te duiken.

Ik heb dit boek met plezier gelezen en kijk dan ook uit naar het volgende deel van deze Wolters-Molenaars serie. Voor wie van een thriller houdt met geheimzinnigheid, intriges en een dosis geschiedenis zit met dit boek goed. Een echte aanrader!

Meer recensies van Hubertine