Hoe George de Appeltjes redde

IdaL 07 mei 2020
De familie Appeltje heeft een probleem: ma Appeltje wil niet meer voor iedereen zorgen naast haar baan. Ze stort zich helemaal op de yoga en heeft geen oog meer voor wat er verder in het gezin gebeurt. Het wordt één grote bende in huis en er wordt alleen nog maar pizza gegeten. Wel rolbevestigend in die zin, maar misschien wel de realiteit in veel gezinnen. Bettie, de verstandigste dochter van het stel, heeft een plan. Ze gaan in een asiel op zoek naar een hond. Hoe een hond (George) verandering in de zaak kan brengen wordt al snel duidelijk. Een grappig verhaal waarbij de boel eens flink omgedraaid wordt. De mensen voeden de hond niet op maar andersom. De tekeningetjes van Georgien Overwater zijn speciaal voor de Nederlandse editie gemaakt en erg grappig. Je ziet moeder in yoga-outfit in allerlei onmogelijke poses. De humor in het verhaal en het woordgebruik zijn af en toe meer gericht op de volwassen voorlezer. In de bieb staat het bij de A-boeken maar ik vind het meer voor vanaf 9 jaar.

Meer recensies van IdaL