Kleine Sammie met haar grote fantasie

IdaL 11 mei 2020
Weer een heel leuk boek over Sammie uit de serie Tijgerlezen. Sammie kan enorm fantaseren. Of bestaan ze echt: de goede fee Meneer Schatje, Maria haar monster en de enge mevrouw Kakenkraker. Bedankt Edward van de Vendel voor de geniale vertaling! De grote broer (Luuk) en zus (Violet) van Sammie geloven in ieder geval niet in haar verzinsels. Als ze thuiskomt van school met het verhaal dat ze vriendin is geworden met een prinses die Rosabelle heet, denken ze dat zij niet echt bestaat. Enorm leuk hoe fantasie , spel en het echte leven door elkaar lopen. Dat is hoe het bij kinderen ook echt gaat. Als mijn buurkinderen helemaal opgaan in hun fantasiespel over de dierentuin is het voor hun moeder erg moeilijk om antwoord te krijgen op de eenvoudigste vragen. Als ze vraagt wat de dieren in de dierentuin op hun brood willen gaat het al een stuk makkelijker. De illustraties zijn heel grappig. De uitdrukkingen op de gezichten spreken helemaal voor zich. En het zijn er zo lekker veel! Voorlezen vanaf groep 3, zelf lezen 4 en 5.

Meer recensies van IdaL