Een rollercoaster aan emoties

Ideke 09 januari 2024
Op 70 jarige leeftijd besluit Allison het levensverhaal van haar en haar man Santiago te vertellen aan haar dochters.
Ze heeft alles opgeschreven in schriften en in een doos opgeborgen met de bedoeling dat deze pas gelezen konden worden na hun dood. Het heeft namelijk enorme consequenties als de inhoud ervan bekend wordt. Maar haar dochters hebben de doos eerder gevonden en willen nu meer weten over het verleden van hun ouders.

Vanaf het begin wordt je meegesleept in het verhaal. Je leest over handelingen die je voorstellingsvermogen te boven gaan. En wanneer je denkt we hebben het gehad, volgt er weer een nieuwe gebeurtenis die je verstelt doet staan. Het is een rollercoaster aan emoties. Moeilijk om weg te leggen, ondanks sommige heftige toestanden.

Zoals haar dochters opmerken:
‘De dingen die jij en papa hebben meegemaakt zijn echt onvoorstelbaar, alsof je vertelde over een film die je hebt gezien’.
Het was echter geen film, ze speelden zelf de hoofdrol in dit levensverhaal.

Maar bovenal zegeviert de romantiek.
Met doorzettingsvermogen, steun en liefde voor en met elkaar hebben ze samen alles overleefd.

Het slot liet me niet onberoerd. Ik moest toch enkele tranen wegpinken.

Een vlot geschreven meeslepende roman, die je in zijn greep neemt en niet meer loslaat tot het einde.
Een aanrader maar met de kanttekening dat het heftige passages bevat.

Meer recensies van Ideke