Een pittig verhaal

Ideke 19 februari 2024
Poppy Hollingworth, geboren en getogen in Londen, ontmoet Mason bij toeval op haar werk.
Het is bij allebei liefde op het eerste gezicht.
Een jaar later trouwen ze en al snel wordt hun gezin uitgebreid met een dochter en zoon.
Om het drukke Londen te ontvluchten verhuizen ze naar de landelijke omgeving van Maidstone waar ze erg gelukkig zijn.

Poppy is opgegroeid met liefdeloze ouders en dit feit maakt dat ze elk moment uitbaat om liefdevol met haar gezin bezig te zijn.

Maar dan wordt ze geconfronteerd met het harde feit dat zo’n intense liefde ook een keerzijde heeft.

Ik heb inmiddels al diverse romans van Jerrad Hoff gelezen en elke keer wordt ik verrast door zijn originele opzet van een nieuw boek.

Je wordt gelijk vanaf het begin meegenomen in het verhaal en je blijft lezen tot het einde.
Zo verrassend, dat het moeilijk is om het te onderbreken.
De opbouw begint langzaam zodat je de sfeer proeft van een gelukkig gezinnetje.
Dan rol je snel verder in een emotioneel verhaal waarbij door flashbacks de ins en outs worden verteld. Hierbij worden de donkere kanten van zo’n intense liefde niet achterwege gelaten.
Hoff laat zien hoe kwetsbaar geluk kan zijn en hoe mensen gedwongen een andere kant van zichzelf ontdekken, waar ze normaal gesproken nooit aan zouden hebben gedacht.

Doordat Poppy’s personage heel goed is uitgewerkt, kun je niet anders dan met haar meeleven.
Je begrijpt haar beweegredenen.

Jerrad heeft wederom een bijzondere, emotionele roman geschreven met een onverwacht einde.
Een pittig verhaal over hartverscheurende liefde, rouw, verdriet en woede.

Meer recensies van Ideke