Geschokt

Ideke 25 oktober 2022
Lydia Rodenburg gaat op haar trouwdag in de vroege ochtend nog snel een rondje hardlopen.
Ze keert daarvan echter nooit meer terug. Al snel blijkt dat ze ontvoerd en vermoord is. De dader is al snel in beeld, namelijk de gewetenloze effectenmakelaar Andries Lindehout. Maar het valt Marly Rensen, hoofdinspecteur van het onderzoeksteam, moeilijk om met de juiste bewijzen te komen. Ze besluit om het heft gedeeltelijk in eigen hand te nemen en wijkt daarbij niet terug voor het overschrijden van wettelijke regels. Maar is dit alles voldoende om deze psychopaat te stoppen?

Een prachtig psychologisch spel tussen dader en de rechterlijke macht. Zo levensecht beschreven dat de lezer ruimschoots meegenomen wordt in dit kat en muisspel.
De personages zijn erg karaktervol beschreven. Je krijg al snel een afkeer tegen de dader en de overige personages wekken veel sympathie op.

Door de korte hoofdstukken en een vlotte schrijfstijl vlieg je door het verhaal.
Er komt heel veel aan bod, maar het blijft boeiend en spannend en heel belangrijk; het verhaal blijft goed te volgen.
Gruwelijke scènes zijn niet geschuwd en vergen veel van het inlevingsvermogen van de lezer.

En net zoals bij zijn debuut ‘De vuurvogel’ ook hier weer een plottwist waarbij je geschokt achterblijft. Ik zat erop te wachten en ik ben niet teleurgesteld. He did it again, schitterend!

Meer recensies van Ideke