Diep geraakt

Ideke 16 januari 2023
Sandy en Luuk zijn de ouders van Ravi, een jongen met een ‘gebruiksaanwijzing’. Ze worstelen heel erg met de zorg omtrent zijn gedrag en ontwikkeling. Ondertussen verliezen ze elkaar uit het oog. Om toch weer nader tot elkaar te komen nemen ze een time-out en gaan als gezin op vakantie naar Cyprus. Daar gebeurt iets wonderlijks met Ravi en een zwerfhond. Deze gebeurtenis brengt een omslagpunt in hun relatie teweeg.

Quote:
Blijf herinneren waar je vandaan komt, hoe iets begon of ontstond.
Blijf herinneren wie je was, dan kun je wanneer je de weg kwijt bent altijd terug naar de basis.

Wat een indrukwekkend verhaal. Als moeder van een zoon met ASS zal ik het hoogstwaarschijnlijk anders gelezen hebben, maar ik kan oprecht zeggen dat het perfect de realiteit benaderd! In het begin leek het alsof ik mijn eigen verhaal zat te lezen. Het kwam keihard binnen. Mijn ervaringen kwamen grotendeels overeen met wat er genoemd werd in het boek. Erg confronterend en herkenbaar om het zo zwart op wit te zien staan. Zo’n realistische beschrijving van de emoties die gepaard gaan met de extreme zorg bij een gehandicapt kind. Niet alleen in het gezin maar ook in zijn/haar directe omgeving. En alles in een prettige schrijfstijl, ik bleef maar lezen. Vandaar dat ik het in één dag uit las.
Een aanrader.
Het boek heeft me diep geraakt!

Meer recensies van Ideke