Fifty Shades voor tieners

IlkaBorrie 26 mei 2023
Alex Volkov is net zo knap als hij ijskoud is. Zijn leven wordt beheerst door een duister trauma en in zijn zoektocht naar wraak gaat niets hem te ver. Wanneer zijn beste vriend voor langere tijd naar het buitenland gaat en Alex vraagt om een oogje in het zeil te houden bij zijn zus, blijkt dat Alex tegen alle verwachtingen in misschien toch niet zo gevoelloos is als hij dacht.

Ava Chen doet hard haar best om haar lastige jeugd achter zich te laten. Ze ziet altijd alles zonnig en positief in. Zelfs als het op de beste vriend van haar broer aankomt, die door veel mensen een monster wordt genoemd. Ava weet zeker dat er heel diep in Alex ergens een goede man verstopt zit.

Het is totaal niet de bedoeling dat Ava en Alex close worden. Maar wanneer ze toch verliefd worden, brengt dat hun levens in een stroomversnelling. Er komen vele geheimen aan het licht die voor hen beiden alles kapot zouden kunnen maken.

Dit boek deed mij erg denken aan de boeken van EL James. Ook Alex is een rijke zakenman die het graag iets harder heeft in de slaapkamer. De scènes worden wel niet zo uitgebreid beschreven zodat het vooral een feelgood boek is over de liefde, en geliefd worden.

De gebeurtenissen in het verhaal volgen elkaar snel op. Bij pagina 100 dacht ik al dat het verhaal er bijna opzat, maar dan werden er steeds weer nieuwe elementen aan toegevoegd, waardoor je snel in het verhaal zit en ook verder wil lezen. Het boek was erg moeilijk weg te leggen.

Meer recensies van IlkaBorrie