Wat een verhaal!

IlkaBorrie 14 augustus 2022
Deel 4 van de Valerie Lane-serie

In het pittoreske hart van Oxford ligt een klein straatje: Valerie Lane. Hier runnen vijf vriendinnen elk een eigen winkel. In zes boeken volgen we hen terwijl zij lief en leed delen en op zoek gaan naar die dingen die je in geen enkele winkel kunt kopen: liefde en geluk.

Susan brengt het liefst al haar tijd door in haar kleine wolwinkel. Tussen de verkopen door breit en haakt ze prachtige dingen die ze in haar winkel verkoopt. Haar vriendinnen komen af en toe langs en ze weten dat Susan altijd voor hen klaarstaat. Dat kunnen ze maar al te goed gebruiken tijdens deze koudste winter die Valerie Lane ooit heeft gekend.

Ik was bij het eerste boek al volledig verkocht aan de schrijfster. Ze heeft zo een leuke manier om het verhaal te vertellen. Je leest een beknopte beschrijving van de situatie en levendige discussies, maar krijgt toch ook de kans om er je eigen verbeelding aan toe te voegen. Dat is echt een talent.
Bij dit boek was het dus niet anders. Het verhaal gaat heel snel en hoewel je weet dat er een goede afloop zal zijn, zijn er toch voldoende wendingen om je aan het boek vast te houden. Je wilt het boek echt niet wegleggen.

Het boek vertelt over de periode voor en net na Kerstmis, hierdoor het ideale boek om in de feestdagen te lezen. Een leuke gedachte van het boek: als je in de winter naar zomerfilms mag zien, mag je in de zomer ook een kerstboek lezen. Dus las ik bij temperaturen van 35°C dit boek uit, dromend dat het alweer kerst was.

Meer recensies van IlkaBorrie