Op zoek naar liefde en geluk

IngeBrun 26 april 2022
Hannes keuze van Mascha Gesthuizen

Hannes keuze is de 3e roman van Mascha Gesthuizen. Zij schreef eerder de romans “Halverwege het einde en De stier. Met dank aan Futuro uitgevers mocht ik alle boeken van haar lezen zo ook nu Hannes keuze.

Hannes keuze bestaat uit vier delen, In het eerste deel gaat het over Hanne de Jaager. Haar ouders zijn omgekomen bij een auto-ongeluk. De eerste jaren na het ongeluk woont Hanne in een kindertehuis maar omdat ze daar onhandelbaar is, wordt ze bij een streng pleeggezin geplaatst. Op haar 16e wordt ze opnieuw in de steekgelaten. Ze vind werk in een manufacturenhandel en vind een kamer bij een hospita. Naïef als ze is, begint ze een verhouding met haar baas. Wanneer ze zwanger blijkt te zijn, staat ze er opnieuw alleen voor. Na een pad vol ellende vind ze dan toch haar geluk bij Barend maar hij blijkt getrouwd te zijn. Barend zorgt voor een huisje voor haar zodat ze toch zoveel mogelijk samen kunnen zijn maar is Hanne wel echt zo gelukkig?

In deel twee leren we Chrissie kennen. Chrissie leeft een gelukkig leven totdat haar ouders omkomen bij een auto-ongeval. Na hun dood vind ze een envelop met een afschuwelijke waarheid. Ze wil de waarheid weten en gaat op onderzoek uit. Al snel is duidelijk dat Hanne en Chrissie veel op elkaar lijken . Beide zijn ze opzoek naar liefde en genegenheid.

In deel drie en vier lees je over de ontmoetingen tussen de beide vrouwen en hoe hun leven verder verloopt.

Mascha, ik weet niet hoe je het doet , maar net als bij je andere romans, ben ik meteen vertrokken en las ik Hannes Keuze in 2 dagen uit. Zonder enige moeite weet jij hoe je mensen geboeid kunt houden.

Door de vlotte schrijfstijl komen de gedachten en gevoelens van de personages bij je binnen. Het verhaal raakt je en ik voel medelijden met de beide vrouwen.

Op het eind ging het verhaal mij iets te snel. Ik had graag iets meer gelezen over de ontmoeting tussen de beide vrouwen. Het einde is heel bedroevend en had zo mooi kunnen zijn. Prachtig om te lezen hoe Chrissie haar leven oppakt en iets moois weet neer te zetten.

Hannes keuze is een prachtige roman twee vrouwen op zoek naar liefde en geluk.
Ik beloon het met 4 sterren

Meer recensies van IngeBrun